Om BLUME Support
Om BLUME
Det moderne liv udfordrer os både mentalt og fysisk, og vi gennemgår alle perioder med særlige udfordringer.
BLUME Support er sikkerhedsnettet, der griber ved de første tegn på mistrivsel - om det er jobrelaterede, personlige eller familiære udfordringer. Dine medarbejdere kan få hurtig, anonym og professionel hjælp, når behovet opstår. Og virksomhedens ledere kan således holde fokus på deres kerneopgaver.
Hvorfor vælge BLUME?
BLUME Support reducerer sygefravær og øger energiniveauet. Både i virksomheden og hos den enkelte. Vores statistik viser, at virksomhedens investering i BLUME Support kommer ca. dobbelt tilbage i form af reduceret sygefravær.
BLUME Supports tilstedeværelse i virksomheden øger samtidig tiltrækningen af nye medarbejdere og de eksisterende medarbejderes loyalitet. BLUMEs indsats er også et stærkt "S" ifm. ESG-rapporten.
Andre gode grunde til BLUME Support
- Sikrer, at medarbejderne er i flow, og at deres livsbalance forbliver intakt
- En professionel og personlig hjælp til hele familien. Apps og digitale chatløsninger er ikke altid nok
- Forebyggelse betaler sig, iflg. forskning, og giver en bedre bundlinje - både økonomisk og menneskeligt
- Aflaster ledere/HR i en tid med stort arbejdspres, mange forandringer og stigende performancekrav
- Et tilbud som TR og AMR kan anbefale og rådgive om til sine kolleger
- Trimmer virksomheden til fremtidens unge medarbejdere, der stiller særlige krav til den ”menneskelige arbejdsplads”
Vil du vide, hvad den specifikke ROI (return on investment) på BLUME Supports indsats vil være i din virksomhed, så kontakt os for at høre mere.
Grundlægger manglede selv professionel hjælp
BLUME Support er skabt af Lone Blume, som med sin familie var igennem en række alvorlige livskriser – bl.a. et langt kræftforløb, skilsmisse og dødsfald i nærmeste familie. Oplevelsen af at mangle hjælp i disse situationer var baggrunden for etableringen af virksomheden.
I en tid, hvor mistrivsel er et voksende problem i DK, er indsatsen fra BLUME Support på arbejdspladsen mere nødvendig end nogensinde. Også set i lyset af et velfærdssamfund under pres med lange ventetider og nedskæringer i de offentlige tilbud.
Teamet i BLUME
Vi anvender primært certificerede psykoterapeuter - men også psykologer. Alle er nøje udvalgt ift. høj faglighed, bred erfaring og det personlige værdisæt, som skal være i sync med vores værdier i BLUME, som er Ordentlig, Naturlig, Helhedsorienteret, Omsorgsfuld og ”Fyrtårn”.
Vi kan servicere virksomheder i hele Danmark og tilbyder digitalt trivselstjek og samtaler på dansk, engelsk og tysk.
Teamet består, udover psykoterapeuter og psykologer, af en række specialister, ex. erhvervspsykologer, stresscoaches, parterapeuter, sexologer, diætister, ledelseskonsulenter, advokater (skilsmisse), økonomiske rådgivere, fysioterapeuter, familievejledere, søvnspecialister, socialrådgivere, misbrugskonsulenter, specialpædagoger, specialister i selvskade/ spiseforstyrrelser m.fl.
Blume Support har også tilknyttet egen læge og patientvejleder til intern sparring for vores terapeuter.
Nærværende og individuel hjælp
Har man brug for hjælp, viser undersøgelser, at den personlige relation er vigtig, hvis hjælpen skal have fuld effekt. I BLUME gør vi meget ud af at skabe den fortrolige og personlige relation.
Vi er det personlige og fysiske alternativ til de mange digitale rådgivnings- og sundhedsløsninger på Apps, video, m.m. Der anvendes således heller ikke AI ifm. vores rådgivning og løsninger. I BLUME får man hjælp fra "et tilstedeværende menneske".
Vi leverer hurtig, anonym og målrettet hjælp med nærvær og i øjenhøjde af en erfaren og nøje udvalgt terapeut med særlig viden på det problemfyldte område. Ved behov suppleres med en specialist fra vores specialistteam.
Med andre ord, ingen "one size fits all". Vi sætter det passende hold til opgaven, og vi mødes og samtaler i trygge rammer - ofte i medarbejderens eget hjem.